Plesk'e Giriş Yapın
İlk adım tabii ki Plesk kontrol paneline giriş yapmak. Web tarayıcınızı açın ve Plesk panelinizin giriş sayfasına gidin. Kullanıcı adı ve şifrenizi girerek hesabınıza erişim sağlayın. Eğer şifrenizi unuttuysanız, endişelenmeyin; "Şifremi Unuttum" seçeneği ile yeni bir şifre alabilirsiniz.
Plesk'e giriş yaptıktan sonra, kontrol panelinin ana ekranında "E-posta" sekmesini bulacaksınız. Bu sekme, e-posta hesabı yönetimi ile ilgili tüm işlemleri yapmanızı sağlar. "E-posta Hesapları" bölümüne tıklayın ve yeni bir hesap eklemek için “Hesap Ekle” butonuna basın.
E-posta Hesabınızı Özelleştirin
Bu aşamada, yeni e-posta adresinizin detaylarını girmeniz gerekiyor. Adınızı ve soyadınızı, istediğiniz e-posta adresini ve şifrenizi belirleyin. E-posta adresinizin formatı şu şekilde olacak: [adınız]@[domaininiz].com.
Gelişmiş Seçenekler
E-posta hesabınızı oluştururken birkaç gelişmiş seçenekle de karşılaşabilirsiniz. Örneğin, e-posta yönlendirme (forwarding) ya da otomatik yanıtlayıcı (autoreply) gibi özellikleri etkinleştirebilirsiniz. Eğer birden fazla e-posta adresini tek bir inbox’a yönlendirmek istiyorsanız, yönlendirme işlemi çok faydalı olacaktır.
E-posta Hesabını Kaydedin
Tüm bilgileri doldurduktan ve seçeneklerinizi belirledikten sonra, “Tamam” butonuna basarak e-posta hesabınızı oluşturun. Plesk, gerekli tüm ayarları yaparak yeni e-posta adresinizi aktifleştirir. Artık kendi özel e-posta adresinize sahip oldunuz!
Yeni e-posta adresinizi yönetmek için Plesk panelinizdeki "E-posta Hesapları" bölümüne tekrar göz atabilirsiniz. Buradan şifrenizi değiştirebilir, yönlendirme ayarlarını güncelleyebilir ve e-posta hesabınızla ilgili diğer işlemleri kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
Plesk panelinin sunduğu kullanıcı dostu arayüz sayesinde, e-posta hesabınızı yönetmek oldukça basittir. E-posta hesaplarınız arasında geçiş yapmak, e-posta filtreleri oluşturmak ve spam önlemleri almak gibi işlemleri de rahatça yapabilirsiniz.